Familjen Lindelöf....

onsdag 23 februari 2011

Dubbelsidig öroninflammation...


Tog med mig en febrig o gnällig tjej till doktorn igår, vilket visade sig vara mycket bra eftersom att hon har dubbelsidig öroniflammation, inte konstigt att hon har skrikigt sig igenom nätterna, kan bara ana hur ont hon haft. Så långt är allt bra, diagnos ställd, men för att bli frisk måste man ta sin medicin, men hur förklarar man det för en 1½ åring? jag har testat allt, blandat det i glass, lockat o pockat och tillslut fick jag hälla det i henne....inte alls roligt. Men hon måste bli frisk och hon är så envis (vem hon nu fått det ifrån) så jag såg bara en utväg. Men nu kvarstår problemet att hon skall ha ännu en omgång penicillin till lunch o ännu en till kvällen, usch vi kommer nog bli riktiga ovänner innan denna kuren är över. Men tur att hon inte är så långsint:)
Idag är hon lite piggare, fortfarande feber, men orkar leka lite, ett gott tecken!!
Hon fick en fin prinsess bok av Anki o Staffan i julklapp, den satt hon o tittade i en lång stund, sen gick musten ur henne o hon slocknade i mina armar, så nu ligger hon och sover!! Kanske bäst att jag gör lite nytta medans hon vilar sig...tvätt och lite annat roligt på schemat:) ärligt talat hade jag hellre satt mig i soffan med en bok....kanske en bit choklad och ljuv musik i bakgrunden:) drömma kan man ju!! nu kallar tvätthögen på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar