Familjen Lindelöf....

lördag 3 september 2011

Ny dörr....


Börjar med att berätta lite om gårdagen....ytterdörren slets bort, samt glasrutan bredvid. Wilma var något chockad och frågade, vad gör pojkarna? hon var intresserad och skulle hela tiden stå och titta och prata och till slut insåg jag att vi fick köra iväg en stund. Jag som hade tänkt ligga i soffan och kurera mig:( nu blev det en tripp till willys och center syd i stället, låter kanske inte så jobbigt. Men har man en liten tös som precis släppt blöjan och skall springa på toa stup i kvarten, blir det lite svettigt. Men vi hann handla ett nattlinne till wilma, som hon själv valde....väl inne på Willys blev det lite panik, fick sätta korgen, springa och leta efter toa. Men givetvis kostade det 2 kronor och jag hade en femma:( och ingen i närheten att växla med, det gällde att tänka fort...pottan i bilen! snabbt ut och så blev det att kissa på parkeringen:)nöden har ingen lag....

Väl hemma fick man se att hålet hade ersatts av en dörr och panel bredvid! jättesnyggt!! Kvällen blev i alla fall lugn, langos (mickes favorit) följt av filmmys nere i källaren. Wilma fick sin egen godispåse med fem bitar naturgodis, hon var så nöjd....mitt godis sa hon stolt!!

Nu på morgonen lekte wilma med sina älskade dockor, hon satt en lång stund och byte blöja och torkade dem, hon var så söt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar