Familjen Lindelöf....

onsdag 16 juni 2010

Lite sjukt...




Nu äntligen orkar jag gå in o skriva lite, har varit lite krasslig, fick mjölkstockning ännu en gång och som sist blev jag riktigt dålig, men tack gode gud för penicilin. Jag börjar att skriva om det trevliga besök vi fick i lördags.... Anki, Annie o Jonathan dök upp på morgonkvisten, så det blev lite fika med bullar o kaffe, annie fick träffa wilma för första gången o hon hade med presenter, jättesöta haklappar med grodor och en söt gosig katt. Wilma gillade annie o protesterade inte när hon ville hålla henne, hon satt även en stund i ankis knä och lekte. Vi hade en mysig stund ihop!

Igår fick wilma följa med mamma till vårdcentralen, läkaren var något försenad ca 30 min o så var vi lite tidiga, vilket innebar att vi spenderade lång tid i väntrummet, jag mådde så där o ville bara sitta ner o ta det lugnt, men det ville inte wilma, hon tröttnade på att sitta still efter 10 min och sen var det bara att jaga henne i de lååånga korridorerna, jag var något svettig när vi lämnade vårdcentralen. Tänkte att hon nog var trött när vi kom hem, men icke, det första hon gjorde när vi kom hem var att hon tog sin kanin o kröp in o la den i ozzys vattenskål...pust stön och stånk från mamma, jag såg ingen annan utväg än att låsa in oss på hennes rum där hade jag koll på läget o kunde sätta mig ner o vila mig lite. När micke väl kom hem, lämnade jag över dottern och gick in o la mig en timme, det behövdes!
Idag vaknade jag feberfri, så vi åkte en tur till vilda o jess, jag fick gott nybakat bröd o kaffe medans wilma fick leka av sig, men efter två timmar var jag helt slut så då körde vi hem, nöjda o glada, både wilma o mamma var trötta. Men mamma har inte lyxen att kunna sova i bilen som wilma:) Sen blev det vattenmelon på trädäcket och wilma åt med god aptit!

1 kommentar:

  1. Usch stackare med mjölkstockning, inte kul alls. Skönt att du mår bättre.
    Ta väl hand om er, vi ses snart i poolen :O)
    Kram Hanna & Smilla

    SvaraRadera