Familjen Lindelöf....

torsdag 4 mars 2010

kompisar...


Idag åkte vi hem till Vilda o jess redan 10.00, men småtjejerna vaknar ju tidigare o tidigare på morgonen så vid den tiden är det trötta igen. Så vi tog en promenad och passade på att rasta ozzy också, som väntat satte han sig o bajsade,jag tyckte att jag varit duktig som tagit med två bajspåsar...men det visade sig att båda påsarna var sönder och jag fick lite fint dölja "brottet" genom att täcka över med löv o pinnar. Som planerat sov tjejerna en stund och mammorna kunde i lugn o ro ta en kopp kaffe o snacka lite skit. Sen blev det fullt ös när tjejerna vaknat, vilda jagade ozzy i sin gåstol (snabb var hon) och han sprang som en dåre för att komma undan. Wilma hördes som vanligt, just nu skriker hon högt rakt ut, testar väl sina röstresurser. Ja det var liv i luckan och båda tjejerna verkade ha hur kul som helst. Vilda visade sin lilla tand som tittat upp, o en till var på väg, Wilma ser också ut att ha en på väg, men den verkar inte ha så bråttom upp. Vid två tiden var tjejerna helt slut, så då packade jag in hund o unge i bilen o körde hem. Wilma hann somna under den lilla stund det tar o köra hem, så jag bara la över henne i vagnen o där sover hon nu...som den händiga kvinna jag är, passade jag på att fixa pelletspannan under tiden hon sov,(med viss telefon support från mannen) kände mig riktigt stolt efteråt:)

3 kommentarer: